Jeśli ma to sens, który może przynieść zysk, to oczywiście! Dlatego warto postawić sobie pytanie czy każdy logotyp nadaje się do umieszczenia na strojach cheerleaders?

Zakładając, że mamy idealną sytuację, że sponsor nie wymaga umieszczenia logotypów na strojach cheerleaders, więc klub ma wybór lub dopiero umowa jest na etapie ustalania zapisów to odpowiem, że nie, nie każdy logotyp pasuje na stroje cheerleaders.
Chyba, że…..
Zacznijmy od początku. Stroje cheerleaders bardzo często wykorzystywane są jako dodatkowe pole ekspozycji logotypów sponsora klubu. Pytaniem jest, czy zależy nam na tym, aby logotyp pojawił się na strojach, ponieważ będzie on pokazywany na większej ilości zdjęć, czy uważamy, że drużyna cheerleaders będzie czynnikiem zwiększającym sprzedaż.
Oczywiście, oba te podejścia można połączyć. Ale o tym za chwilę.
Kiedy jesteśmy zwolennikami pierwszej wersji i np. sponsorem jest producent betoniarek, to zadbajmy o to, aby jakkolwiek firma była spójna ze strojem na którym jest umieszczona. I nie chodzi tutaj, że nagle cheerleaders mają występować w stroju budowalnym, ale może lepiej takiego sponsora umieścić na t-shirtach niż tiulowych i zwiewnych strojach.
Chodzi o to, aby w każdym przypadku choć spróbować nie powodować dysonansu poznawczego u widza. Zdaję sobie sprawę, że sponsorzy jak i kluby mają więcej kwestii do rozpatrzenia niż rodzaj strojów cheerleaders, nie mniej, jest to rzecz warta uwagi, ponieważ może zwiększyć skuteczność.
Już marketingowo jesteśmy o wiele dalej niż podejście, że „piękne panie sprzedadzą wszystko”. Teraz myślimy o tym, do kogo dokładnie ma trafić reklama i jakie cechy produktu (nawet te związane z emocjami) ma prezentować.

Natomiast, kiedy cheerleaders mogą się przyczynić do zwiększenia sprzedaży danego produktu? Kiedy same są jego reklamą. Mogą być to kosmetyki do włosów, siłownie, diety, a nawet sklepy odzieżowe, jeśli w ich ubraniach występują.
Co więcej, w zależności od podjętej akcji marketingowej mogą to być także szkoły językowe, kawiarnie ect.
Możliwości są nieograniczone, nie mniej, należy pamiętać, aby działania były spójne. Wtedy nie tylko, cheerleaders są dodatkową ekspozycją logotypu, ale także są żywą reklamą i przykładem użytkowania danego produktu- social proof.
Rzeczywistość prowadzenia drużyny jest taka, że nieczęsto mamy ten komfort, aby mieć wiele kompletów strojów. W większości drużyn stroje są tak projektowane, aby z np. w dwóch kompletów mieć 4 opcje. Czyli łączenie „ubrań”, tak jak to robimy na co dzień. Dlatego warto wrócić uwagę, czy dane połączenie stroju nie łączy ze sobą dwóch logotypów, które niekoniecznie powinny być eksponowane razem.

Często cheerleaders wykorzystywane są w reklamie, ale niestety, w większości jest to powielanie krzywdzących ten sport stereotypów. W reklamie oranżady Hellena cheerleaders były niemalże obsesyjnymi fankami Kuby Wojewódzkiego, a także Rossmann w swoich reklamach skupił się na potrząsaniu pomponami przy promocji loterii. W żadnej reklamie cheerleaders nie pokazały umiejętności tanecznych, a ich obecność skupiona była wyłącznie na stereotypach i wyglądzie. Z jednej strony rozumiem pewnego rodzaju niezapoznanie się agencji marketingowych z tematem, ale z drugiej strony ignorancja kosztuje ich brak nowych możliwości. Czy to dobrze, że zespoły cheerleaders godzą się na takie występy? Kiedyś napisałabym, że dobrze, bo jest to kolejna ekspozycja cheerleadingu. Dziś się już zastanawiam, czy same zespoły nie robią sobie tym krzywdy, ponieważ potencjalnie pogłębiają stereotypy, z którymi teoretycznie staramy się walczyć.
コメント